Total Pageviews

Friday, August 12, 2011

Serabut

Assalammualaikum.. salam sejahtera..
ape khabar semua?
semoga kalian sihat hendaknya.. 
pernah tak korang rasa....
rasa satu hari tu, hari yang teruk..
rasa cam nak sepak pintu, 
gigit pen, trajang meja.. ???
pernah??

kalau pernah anda normal.. (pepandai je aku kan)
aku ni takda la pandai mana, 
tapi masih boleh menilai. 
aku ni takda la hebat mana, 
tapi tak pernah berhenti berusaha untuk menjadi yang terbaik.

nak jadikan cerita, 
aku ni dah mula bekerja. 
macam macam orang aku jumpa.
macam macam karenah aku layan.

aku keje apa? aku keje receptionist jer. 
takde la bagus mane pun.. 
tiap kali aku jawab panggilan, 
aku cuba berikan yang terbaik.
walaupun aku baru lepas, 
mengangkat simen, 
berlari pecut 100m dikejar anjing .
renang berima sambil angkat meja.. 
cuba korang bayangkan, 
korang kena buat filing tingkat 3,
photostat tingkat 2.
jawab call tingkat 1.
amacam? 

tapi usahakan kau tu, 
orang tak hargai.
malah dipertikaikan.
yang paling best, dokumen ko transfer
orang tu buat hilang.
dah la buat hilang,  (sah sah ada tandatangan dia kat situ)
buat buat tak tahu, 
seolah-olah dia tak bersalah.
perghhhhh~ hebat pulak putar belit. (patut ko jadi lawyer la)
damn!!! 

kalau dia  nak mintak tolong, perggghhh... ~
lembut gigi dari lidah. 
time ko nak mintak die tolong,
dengan spontan melontarkan vokalnya yang pitchingnya lari..
amacam??? 

so, para pembaca diluar sana,
tolong hargai usaha orang lain, 
jangan buat sambil lewa.
hidup umpana roda, bila kamu dibawah...
(apa lagi kena pijak la)
bila kita diatas pula, jangan lupa orang dibawah.


libang libu weh....


19 comments:

  1. kesian.. teruk jgk keje ko weyh.

    tapi nak buat mcm mana, mngkin skrng ni tuhan tngh bg dugaan dan ujian utk ko. bersabar je lah

    ReplyDelete
  2. taktaw la adam. sometimes aku down giler.
    tp aku cam biase la ngan gila2 aku.

    aku just tgk bape lame je lagi aku boleh bertahan kat sni. dapat better offer aku blah la.

    ReplyDelete
  3. org macam tuh pon ada jugak ea.. boleh kurus la mcm tuh kalo dari ting 3 . turun ting.1..

    xpayah g gym ^^

    hehehe.. lame tak memeriahkan ruangan nih ^^ hahaha..

    ReplyDelete
  4. Imah name lagi manusia. macam2 ada imah.. saba je je..

    hahaha. nasib baik la training dari puncak alam tu sedikit sebanyak buat sy jd kuat.

    ReplyDelete
  5. sabar la kawan..mnusia memg ade yg bgtu..time snang ade...time susah lari smue..bertabah yer!!

    ReplyDelete
  6. wah!! dahsyat tuh.. bukan senang nak buat kat puncak alam..puncak kannn.. *tangan di bahu mata ke atas* hahah

    ReplyDelete
  7. Fathin - thanks for the support.

    ReplyDelete
  8. imah - takpaham la struktur ayat imah. hehehe..

    ReplyDelete
  9. ouch.. ya ya ya.. i`m not that good when it come to describe things.. hahaha.. anggap je itu untuk penuhkan comment.. bagi sampai 20 ke 30 comment..

    hahahah =P

    ReplyDelete
  10. hahaha u need to practise imah. boleh sje. blog sy ni takde popular mane pon, bleh je komen2 smpai 20 -30.. (^_^)

    ReplyDelete
  11. isk3 ade ke layan mcm 2..xpe2 ak penah kne dlu mase practical.. siap sampai maki2 hamun ag.. hiashh....berderau darah taw x..

    xpe2 ni cabaran bulan pose.. tuhan xkan bgi sesuatu tu luar drpd kemampuan kt.. chill ya!

    ReplyDelete
  12. missyzuzu - hehehe, time practical aku tak pnah pon kena camni. just marah2 cam biase2 jer.

    yeah ngah chill pon. klu tak dah lame meletop.

    ReplyDelete
  13. hahaha.. jom2.. buat sampai lembam.. sape mau join ?? silakan la ea ^^ hahah

    ReplyDelete
  14. hahaha.. jom2.. nnt imah wat contest sy join. hikhikhik..

    ReplyDelete
  15. xnak la buat contest.. baik imah join je contest org lain.. heheh..

    ReplyDelete
  16. hahaha. baru nak join kalau imah buat GA..

    ReplyDelete
  17. ngee~~ GA untuk org lain boleh la..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...