Total Pageviews

Saturday, May 14, 2011

Kisah Seribu Satu Malam

"Malam masih muda... "
satu ayat yang biasa kita dengar dari kaki-kaki bangku lepak..
aku pon sendiri apa kurangnya.. cukup suka melepak,
nak nak pulak bila.....

bila balik kampung jumpa kawan-kawan lame..
memandangkan aku ni dah lama tak balik kampung, so dah jarang le aku melepak.. 
so, masa lebih kurang lepas maghrib, datangnya seorang housemate aku ke bilik aku.. 
ajak g makan.. perot memang dah berbunyi kerongcong gak..

aku pun siap-siap (amek jeans lusuh + baju round neck tros sarong), tup tup aku pegi bilik housemate aku tadi, bleh plak melepak lagi dorang...
sempat gak aku berpesan sebelum pulang kembali ke kamar aku, "kalu korang dah nak g makan, datang bilik aku"
so, aku pon sambung la berFB... 

********************************************

kitorang plan nak makan kat medan blakang petronas puncak alam jer.  so masing-masing membawa tenggiling untuk menuju ke destinasi tersebut...

sesudah sampai je kat medan, kami lepak kat kedai kak yong. tu macam dah jd feveret spot kalau nak makan kat situ...
pas order makan, usha masyarakat sekeliling.. standard ar dowh, kalau ada yang tak berkenan kat mata,mesti terkena kutukan.. ampunkan kami ya.. hihihi...

pastu member aku E (bkn nama sebenar), dapat msg dari member aku, dia mintak tolong orderkan juadah makan malam dia. pastu tunggu punya tunggu sampailah makanan kami & member aku yg order tadi pun sampai.. kitorang makan..

**********************************************

tengah sedap sedap makan, dapat call dari member kitorang gak H (bukan nama sebenar),mintak kami teman dia antar awek dia balik rumah.. 
dah abis bersantapan, tibalah kawan kami H tuh.. 
meeting meeting meeting.. so decide nak antar awek dia, moto park kat rumah member aku yang mintak order makanan tadi..

aku plak gatal mulut, ajak si H ni yg mengadu tak makan lagi, lepak makan kat kampung baru HR Steakhouse. dia pon ok jer... so kitorang pun gi la park motor kat umah member aku tadi.. 

****************************************

otw nak ke kampung baru tuh, bleh plak kete rosak.. gosh2.. kat area puncak alam, di malam yang disimbah cahaya bulan terang... memang meremang lah bulu roma.. tapi jam menunjukkan baru pukul 10 lebih, so kurang sket la takot dia. antu pon ngah siap2 nak kluar tuh.. 

dalam kete tu ada aku, I, E, W, R & H.. so enam orang berhimpit dalam kereta sewa tuh.. I, E & R ni memang penakot ya amat. so tinggal aku, W & H je la.. 
dalam kekalutan tuh.. kitorang lepak lagi.. tunggu kete tuh ok... dekat setengah jam baru kete tuh ok.. ouh... ni cabaran pertama utk malam yg masih muda..

********************************************

kami meneruskan lagi perjalan ke kampung baru, walaupun ada suara-suara yang menyuruh cancel plan tadi.. tapi macam aku mention earlier, malam masih muda. so kami pun tetap nak teruskan perjalan ke HR Steakhouse, kampung baru..

sampai je kat tempat berkenaan, nasib ada parking.. kalu tak memang merabat la nak cari parking area kawasan tuh.. alhamdulillah rezeki... 
masok kedai plak, byk table kosong.. so kami byk pilihan either nak duduk luar, mahupun yang agak tersorok sket. pastu kami decide nak duduk kat tempat yang agak tersorok tadi tuh.. 

*****************************
 ngah duduk sedap kat situ datang sorang brader ambik order, tapi suara dia kepit.. ulang suara.. suara dia kepit..!! arghh biar betul mamat nih, muka jantan abis suara kepit. aku yang duduk sebelah W, memang tengah tahan gelak jer... tak tahan der tahan gelak..  

pastu member aku si R bleh plak cakap, jgn ketawakan org camtuh.. tak baik.. aku pon ckp balik, mamat tuh buat-buat je suare camtuh.. tp tak taw ape motippnye.. 
nak jadikan crite, memang betul brader tu buat buat suare kepit.. arghh~ memang kena bahan la lepas tuh... dia anta air, memang kepit la suara kami cakap terima kasih..
sorry ar der, lu macam mintak lu kena bahan.. so kami mmg secara ikhlas dan hati yang tulus bahan ko ya.. tak payah bayar pon takpe.. 

********************************************

tengah sedap kami berbual+makan+bahan brader td, ada plak segerombolan manusia yang lepak kat sebelah je meja kami.. datang duduk dan bajet hot. pastu dalam segerombolan tuh, ada minah yang acah acah syial sket. cakap tanak jerit jerit jer.. (pahal la dia tuh, cam nak bgtaw suma orang dia ada kat situ) lantak ko la.. 

tapi macam menjadi-jadi je pitching dia... aiyooo.. ni mesti dak A****A... just my prediction bila dia dengan volume agak kuat tanya kawan dia "eh macam mana kelas vokal tadi?".. erk, ko ni pahal minah? siap buat balik ape yg dia blaja kat dalam kelas dengan pitch yg agak kedengaran segenap tempat tuh.. 

ok, memang kami satu table siap sedia bahan balik minah yang kekwat tuh.. 
seperti biasa, kemenangan tetap dipihak kami.. hahaha.. 
nak kekwat biar berilmu, bukan cam tin kosong yang kuat bunyi.. isi?? haram mandang.. 

***************************************
 pastu kami pun nak gerak balik, tapi punggung masih melekat kat krusi.. lepak-lepak la dlu der. malam masih muda.. tak remaja la.. tapi ada lagi satu adengan filem KONGSI plak kat situ.. 
kelihatan kerusi-kerusi hitam berterbangan diudara.. 
alamak!! ada orang gadoh ke.. pergh.. tolong le, aku datang aman, balik pun nak aman gak.. 
(dengar citer dari mulut2 kat situ, ada 3 orang mamat tak berbaju buat kacau kat situ..)

aku pun tanak ambik tahu sangat, baik blah je la. ni bukan tempat aku.. 
kitorang usha-usha jap kat situ pastu trus gerak balik anta kawan aku punya awek tadi..

************************************

kami masok MRR2, sebab awek member aku tuh duduk damansara.. dalam masa perjalan cerita la pasal highland tower tuh.. hehehe.... 
dah sampai damansara, member aku si H td mintak si E drive kreta sbb dia dah ngatok.. 
so si E pon drive la kete.. 

masa tengah drive tuh, budak2 yg dduk seat blakang dah tidur. apalagi.. kami tros decide nak g jalan-jalan kat uptown sec 24, shah alam.. 
pegi la sana pe lagi.. 
(jalan-jalan jer, takde ape pun nak beli)

***************************************************

si E ni tadi pon bawak kreta nak balik puncak alam, so lalu ikut meru, klang. tu jalan yang paling dekat.. mata aku pun dah layu gak time tuh.. yela dah lama tak lepak lepak sampai pagi kan..
jalan meru ni, memang berlekak lekuk.. kalau naik 4x4 memang best la. .

si E ni pun bawak la kete tuh... time nak sampai puncak alam dah. ada kete ni bawak slow ya amat.. tak pasti kenapa dia slow.. so E ni bleh plak potong time betul-betul dah nak sampai puncak alam.. tup tup, dengan kelajuan yang memadai nak potong kreta, ada plak roadblock.. 
ouch!!! mengelabah la beb.. sampai brek tekan pon macam tak makan. sampai terlepas lah dari roadblock tuh.. tapi still berenti la.. 

si polis tu datang dan berkata dengan nada yang baik lah. tapi ati si E ni mengelabah tahap cipan.. aku pun tak taw kenapa.. tapi yang best, kena sound pun si E ni just jawab, "saya mintak maaf encik"... polis tu tengok roadtax, pastu trus suruh jalan.. 

************************************************

si E ni trus kan je jalan, pastu cakap " aku ingat dah kena saman tadi, aku dah la takda lesen.. " shitt!! rupa-rupanya dia takde lesen.. hahaha.. memang gelak besar la kami dalam kreta tuh.. 

malam yang sangt memenatkan dan banyak benda yang boleh di blajo.. kisah seribu satu malam sungguh.. 

alhamdulillah, semua selamat.. 

***************************************

nota kaki: sori gambar takde, sbb aku malas nak snap.. & cite dia panjang sangat.. thanks kepada yang berjaya menghabiskan bacaan ini..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...