Total Pageviews

Tuesday, May 31, 2011

Aku Hanya Penunggang Motosikal

welcome back.. 
sigh~! lame giler tak update blog ni.. 
sorry, bz gak la dgn xtvt.. just like my friend said.
"syg sgt ko kat UiTM"
ok back to circle.. .
aku hanya penunggang motosikal
benda ni dah lama aku nak share kat blog ni, tapi takde masa sangat aku nak coretkan.. pastu aku takot, time aku nak update tuh terlalu emosi dan tidak mampu untuk berterus-terusan mencaci + maki kepada orang tuh... 
cerita bermula...
aku pergi shah alam (20 | 5| 2011)
tu la tanggal cerita ni berlaku...
aku, awal2 pagi bangun nak ke shah alam.. 
ada hal penting yang tak dapat nak ditolak... 
so aku pun bawak la moto shibuya kepunyaan abang aku.. 
aku pinjam jer.. (entah bila nak pulang.. kira halal bleh tak 9w2ULA???) 
pas dah setel urusan aku di Shah Alam tuh.. aku pun terus bergegas ke Puncak Alam... 
kerana tugasan menunggu aku disana... 

aku pun balik ikot jalan kat puncak perdana.. (biasanye budak2 area puncak ni taw la jalan tuh)
alah.... along the way tu, korang akan lalu tempat yang dikatakan tempat kejadian pembunuhan altantuya tuh... kalau tak taw gak.. pe lagi??? GOOGLE la ye..  
aku pun bawak moto sambil menikmati keindahan alam 
(so korang bleh agak la kan, aku bukan merempit) 
tapi bukan slow cam kura-kura la aku bawak..
kira cam sedang sedang je la... 

 *****************************************************
selepas aku melewati UiTM Puncak Perdana (ok, ayat aku tak bleh blah lagi..)
korang akan lalu satu tasik, pastu naik bukit.. 
turun je dari bukit tu.. ha kejadian tu blaku kat sini le... 

ada satu kreta vios hitam himpit aku secara tiba-tiba.. 
OMG!!! ape ke bangang bisik ati aku kepada pemandu tersebut... 
pastu bukan main laju dia bawak.. aku pun pelik, maybe dia nak terberak kot. takpon bergegas pulang sebab bini nak bersalin kot.. 

aku pe lagi.. hangen la satu badan.. 
memang kurang ajar sket la driver lelaki itu terhadap perlakuannya terhadap diriku ini... 
aku pun usha la driver tuh.. 
pergghhh!!!! dye wat bodo cam takde ape yg blaku..
k fine...~ 

aku pon kejar balik kreta tuh.. 
mula aku fikir, nak patahkan side mirror dia, 
ataupun trajang bagi kemek pintu dia.. 
aku sambung pk lagi... kalau aku buat, dia kreta, aku motor.
kalau dia kejar aku.. tak mati aku kna pukul.. 
ooooo.. tak bleh tak bleh... 

so aku amek fon aku, tros amek gamba kreta yang kurang ajo tuh... 
yela.. dah la jem, pastu bleh plak dia masok lorong kiri.. sbb nak cepat sgt td.. aku pon tak paham la pe kes mamat tuh... 

so ini lah kreta yang aku berjaya kejar balik dgn shibuya abg aku tuh.. 
kureng asam jawa betul kalau aku ingatkan balik dia wat aku camtuh..
common la bro.. lu nak cepat. wa pon nak cepat.. 
tp nyawa wa ade satu jer.. 
ingat bleh bli kat econsave ataw mana2 pasar raya berdekatan ke???

plz... tolong hormat orang lain di jalan raya, kalau anda rasa ingin dihormati dan tidak mahu dicaci... sekian... 

nota kaki : aku pon bayar gak roadtax.. tq~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...