Total Pageviews

Thursday, February 16, 2012

Kisah Bermula...

Disuatu malam, ketika aku berteman keseorangan di bilikku, aku terasa amat sunyi. Sunyi bertemankan deruman hujan yang menghempas di atas simen lantai yang berada ditingkat bawahku. Bunyi itu mampu mengkhayalkan ku bersama bantal yang pernah ku beli suatu ketika dahulu. 


Diam tak diam sudah, mata ku semakin layu dan kuyu menghayati kedinginan malam itu. Tapi ku gagahkan diriku untuk berlayar diatas talian internet ni tanpa rasa sedikit gentar walaupun guruh telah sabung menyabung, kilat sabung menyabung, guruh berdentum diangkasa. Ku gagahkan lagi menarikan jari jemari ku diatas papan kekunci komputer ribaku tanpa pernah kenal erti putus asa.

Tiba-tiba mataku terpaut pada satu pautan  yang amat menarik. “macam best jer” bisik hatiku, sambil keringat melintasi pipiku. Atas desakkan hati aku ini, aku telah menyelongkar setiap pelusuk laman dari pautan yang telah menyegarkan mataku. Aku memberanikan diri aku, ditengah hujan lebat itu untuk meneruskan hajatku, mencari sesuatu yang menarik tentang laman ini.
 
“Wow!” terjerit aku didalam hati, “hebat juga bro ni. On progress buat pHD kot. Perghhh..! aku respect giler la.. bijak membahagi masa, mana blognye, mana thesisnye, mane literature readingnye lagi. “ bermonolog ku lagi.

Dari detik itu, blog dia telah tersenarai dalam blog-wajib-dilawati oleh aku. 1st GA dari laman tersebut aku pernah join “Eqbalzack’s fanpage Logo”. Dan sekarang dia telah berjaya dengan jayanya pabila telah dinobatkan sebagai  “The Best Lifestyle Blog of the Year 2012" World Blogger and Social Media Awards”.  Aku rasa ramai dah kenal kot dengan blogger yang famous ni. Tak sombong dan easy to talk with


 
Kepada abang eqbal, saya rasa abang memang layak untuk memenangi hadiah tersebut.   With all your effort and time, you’re courteously with people and I can’t wait to call you Dr.Eqbal one day.  Wish you all the best and good luck in every single thing you do.  

org yang aku nak tag:

 
 


6 comments:

  1. Thanks for the tag ^__^..tahniah abg eq ^^

    ReplyDelete
  2. salam . huda dari contest blog abg eq nih .

    cerita mulamula macam seram ah . but besttt . :)

    Gud luck :D

    ReplyDelete
  3. Datang dari blog Abg. Eqbal. Hehehe singgah sini sambil follow kamu. Goodluck for the GA okay.

    ReplyDelete
  4. Huda Hassan : Wa'alaikummusalasm. thanks for visiting. :)

    ReplyDelete
  5. Zaki - hey, thanks ya follow my blog. :) i'll do d same. :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...